perjantai 29. heinäkuuta 2011

yleisiä ja avautumista

Ihana viikonloppu on vihdoin täällä <3 Vaikka mulla olikin maanantaina Tuskan jälkeen vielä vapaapäivä, niin musta on tuntunut että tää viikko on kestänyt ikuisuuden. Tultiin maanantaina niin "myöhään" kotiin, että olisin mieluusti ollut vielä tiistainakin ihan totaalisesti löhövapaalla. Vielä keskiviikkonakin oli veto ihan pois ja paha olo. Nyt meinaan sitten löhötä ja lusmuta koko viikonlopun, ihanaa kun ei oo mitään tekemistä :) Huomenna tosin Turussa on Erinin duokeikka, mutta päätin etten stressaa siitä etukäteen, ja katotaan sitten huomenna onko fiilistä lähteä vai ei. Ja jos mua väsyttää jo kovin aikasin, niin on turha lähteä kun Erska alottaa sitten vasta puolen yön tienoilla.

Maanantaina tosiaan noustiin ylös joskus yhdeltätoista. Tai mä kyllä nousin hetkeksi jo siinä yhdeksän aikaan ja kävin jopa suihkussakin, mutta menin sitten takasin nukkumaan kun kaikki muutkin vielä nukkui. Yhden aikaan meillä oli jo kamat kasassa, ja mentiin Kamppiin, kun mun oli tarkotus ottaa Flame Tattoossa huulilävistys. No se ei sitten onnistunutkaan, kun niillä ei samantien ollut aikaa sitä tehdä, enkä olis päässyt sinne enää parin tunnin päästä. Juotiin siinä kuitenkin aamukahvit, ja mä kävin Morticiasta ostamassa pari hiusväripurkkia (Poppy rediä). Sitten käytiin Elisa shopitista hakemassa Hannelle uus sim-kortti puhelimeen, jonka se sai sitten Villeltä, joka tuli hakemaan meidät Anulta. Oli tosiaan onni onnettomuudessa, että Hanne antoi torstaina Villelle sen auton avaimet, joten ne ei mennyt pöllityn laukun mukana. Käytiin siinä pikasesti tosiaan Villellä, ja Hanne sai siltä lainapuhelimen. Villen uudessa kodissa tuoksui ihan remontti :)

Sieltä lähettiin köröttelemään Lohjalle, ah, Hannen auton ilmastointi <3 Meillä oli vielä edessä mummun 80-vuotisjuhlat, jotka oikeesti oli ollut jo lauantaina, mutta me ei päästy paikalle Tuskan takia, niin mentiin sitten vähän jälkikäteen. Siellä oli lopulta myös mutsi ja Reiska sekä Hannen vanhemmat, vaikka ne olikin olleet siellä viikonloppuna. Meillä tuskalaisilla oli kaikilla ihan hirveä nälkä, ja vedettiinkin hirveät voileipäkakkuöverit. Mä olin ns. maha pystyssä vielä kotonakin. Mutta kun se on niin hyvää! :D
Me oltiin jo mummulassa vähän myöhempään kun mitä alunperin ajattelin, ja sitten oltiin vielä mummulassa kauemmin kuin olin suunnitellut, niin päästiin vasta kahdeksan aikaan lähtemään ajamaan kotiin päin. Ehdittiin vielä ennen yhdeksää hakea mulle yksi Elloksen paketti, ja tultiin kotiin. Akke oli täällä vielä, ja nukkui vielä seuraavan yönkin tässä sohvalla. Mä koitin mennä suht aikasin nukkumaan, että jaksan töissä, mut ei siitä mitään apua ollut.

Mutsi ja Reiska kävi tossa joku aika sitten Lefkaksella, ja toivat meille vähän tuliaisia. Saatiin tsatsikia ja hirveän iso pottu tequilaa, kissoille pieni lelu, ja lisäksi tällainen hurjan söpö kaveri:



Oon kattonut netissä noita Dragunz-sarjan vaava-lohikäärmeitä, mutta onneksi en ollut vielä tilannut niitä, koska juurikin toi vaaleanpunainen oli yksi niistä joita harkitsin tilaavani :) Hän on niin sulonen! <3
Mä en sitten koskaan saanut lakattua niitä meidän maalaamia kukkaruukkuja, koska ostin vahingossa valkosta enkä läpinäkyvää lakkaa -.- Mutta tokkopa ne sitä nyt välttämättä tarvii... Ostin eilen niihin pari kukkaa, kun Prismasta löytyi liiloja :) Olisin halunnut niihin uudet laventelit, mutta noikin on hyvät. Toinen on muurikello ja toinen syysasteri. Saas nähdä kauanko nämä pysyy elossa, aika hyvin tuolla parvekkeella on kaikki kukat kuollut... Mennyt tänä kesänä parvekekukkiin enemmän rahaa kuin moneen vuoteen.




Taidepajalla on viime viikkoina ollut aika tylsää, puuduttavaa ja jotenkin hermoja raastavaa. Kyse ei oikeestaan ole siitä mitä mä siellä teen, koska oon edelleenkin maalaillut siellä, mistä tykkään. Mutta öljyvärit kuivuu niin helvetin hitaasti, ja vaikka mulla on 4-5 maalausta samaan aikaan työn alla, ja maalailen niitä sitten aina vuorotellen, niin silti joku aina kestää kuivua kauemmin, ja mun täytyy välillä tehdä jotain muuta. Oon toistaseksi tehnyt niitä sellaisia rasioita aina välissä, mutta nyt on mennyt hermo jo niidenkin tekemiseen. Lisäksi tosiaan se mun pääohjaaja on loppuvuoden saikulla, ja käytännön syistä ne pari muuta naista, joiden kanssa parhaiten tuun siellä toimeen, joko eivät ole olleet juurikaan pajan puolella, tai sitten ovat kesälomalla. Eli pajalle on jäänyt mun kanssa vaan ulkomaalaiset tai ärsyttävät tyypit -.- Kaikki tuolla pajalla on muutenkin niin paljon vanhempia kuin minä (paitsi Pirjo on iästään huolimatta mun kanssa hyvinkin samalla aaltopituudella, ja tykkään siitä hirmu paljon), enkä mä löydä yhteistä säveltä niiden venäläisten tai thaimaalaisten kanssa.
Kuulostaa varmaan vähän rasistiselta (vaikken sellainen olekaan), mutta mulla on alkanut mennä hermo niidenkin sönkötysten kanssa... Ei hirveästi kiinnosta kuunnella kun venäläiset puhuvat keskenään venäjää (ja mä en tietenkään ymmärrä sanaakaan), mutta vielä rasittavampaa on se, kun se yksi venäläinen ja yksi thaimaalainen nainen koittavat keskenään kommunikoida suomeksi, ja välillä kumpikaan ei ymmärrä mitä toinen yrittää sanoa. Ja sitten ne keskustelevat mitä kaikkia fyysisiä vaivoja heillä on, ja mitä lääkkeitä syövät mihinkin vaivaan, kenellä on sokerit alhaalla, kenellä jalka paskana, kenellä raskaudenajan ilmavaivoja, ja kenellä on eniten hiki. Ja sitten taustalla soi vielä kamala Radio Melodia, jonka soittolista on vielä kamalampi ja yksitoikkoisempi kuin Novan -.- Välillä mulla on ollut mp3-soitin päällä ja napit korvilla, mutta sitten meni hermo siihenkin, kun tämä yksi ihan suomalainen vakityöntekijä, joka kutsuttiin paikalle ns. tuuraamaan, tuli koko ajan utelemaan multa jotain mun tekemisistä, maalauksista, tekotavoista ja ties mistä, ja jouduin vähän väliä nappaamaan napit irti. Kaikki varmaan tietää, että sitten kun johonkin, tai johonkuhun, menee hermo, niin alkaa kiinnittää huomiota mitä typerimpiin ja pienimpiin asioihin, ja ne kaikki ärsyttää yhtä paljon. Tuo sama nainen tuli mm. ensin kertomaan mulle kuinka hän ei osaa piirtää tai maalata, mutta sitten nappasi siveltimen mun kädestä ja näytti mun vitun maalaukseen, miten mun kannattaisi sitä sivellintä käyttää! Mä niin kiehuin sisältä päin. Ja tänään sama tyyppi pyysi multa apua tyhjien kahvipakettien putsaukseen, ja neuvoi, kuinka mun kannattaa sitä märkää paperipyyhettä kieritellä siellä paketin sisällä -.- Voi elämän kevät sentään... Vaikka mä oonkin siellä vaan tevissä, ja mua jonkin verran tarvii siellä ohjata, että tiedän mitä teen, niin en mä silti mikään vajakki ole! Lisäksi se tyyppi kyylää koko ajan mitä mä teen, ja tulee tosiaan utelemaan sellaisia asioita, mihin mua ei kiinnostaisi vastata ollenkaan. Valitettavasti lupauduin maalaamaan sille pari taulua...
Noin, sainpahan avauduttua.

Toivottavasti löytäisin kohta ihan oikeita töitä, ja kivoilla työkavereilla varustettuna.
Viikonlopun suunnitelmissa on löhötä sohvalla ja katsoa True Bloodia ja 70's Showta, käydä ehkä uimassa, mahdollisesti huomenna siellä Turussa, ja sitten löhötä vielä vähän lisää. Ensi kuulle ei vielä ole oikein suunnitelmia, tahtoisin jossain tuolla länsirannikolla käydä... Ja Kotkan Dark River -festarit houkuttelisi vähän, mutta saas nyt kattoo onko kuitenkaan varaa tehdä mitään ihmeempiä. Kunhan rahhaa tulee lisää, niin käyn kyllä Turussa Individual Inkissä ottamassa sen lävistyksen. Aloin vaan uudelleen arpomaan otanko ensin huuleen vai nenään :P Mulla on mielessä yksi lohikäärmetatuointi, jonka ehdottomasti aion mennä tuonne samaan mestaan Lasselle ottamaan, jahka on siihen rahaa. Tosi upeaa jälkeä tekee, ja sen mukaset on kyllä jonotkin hänelle :P

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti