sunnuntai 27. marraskuuta 2011

sekalainen postaus

Niin, että nyt tulee taas sitä sekametelisoppaa.

Eilen kävin ostamassa pari havujuttua työpaikalta, lähinnä niinkun mun äidille ja isovanhemmille ns. joululahjaksi. Tiedän, että ne haluaisi mieluiten jotain mun itsetekemää, mutta mä kun oon tuolla pajalla puoli vuotta nyt tehnyt kaikkea ite, niin en jaksa enää kotona miettiä, mitä voisin tehdä. Niinpä nuo on nyt sitten itse tehtyjä ja jouluisia. En jaksanut ottaa kuvia, mutta ostin yhden havupukin ja yhden kranssin.
Samalla reissulla kävin vihdoin Salon seudun eläinsuojeluyhdistyksen kirppiksellä viemässä niitä virkattuja kissanleluja pari pikku pussillista. En tiedä meneekö ne siellä kirppiksellä myyntiin vai viekö ne ne löytöeläinsuojaan kissojen virikkeiksi, mutta tuntuivat kirppiksen tädit olevan tyytyväisiä :) Ostin sieltä myös esyn t-paidan ja seinäkalenterin. Mun on tuo paitakin pitänyt ostaa jo aikoja sitten, mutta en oo saanut aikaiseksi käydä tuolla kirppiksellä. Se on auki vaan lauantaisin klo 10-14, niin mun on ollut hankalaa päästä vauhtiin vielä niihin aikoihin :D

Nikki esittelee SSEY:n tuotteita :)

Mä siis olen SSEY:n jäsen, ja oon aikoinaan ilmottanut halukkuuteni osallistua yhdistyksen puuharyhmään, mutta musta tuntuu että mä en oikein koskaan ole ihan perillä, koska niitä kokouksia pidetään, joten en ole vielä päässyt käymään yhdessäkään, enkä kunnolla osallistumaan puuharyhmän toimintaan. Jätin kirppikselle yhteystietoni, ja pyysin josko voisivat mulle mailitse ilmotella kun kokouksia on tulossa. Toivottavasti saisin siis vihdoinkin aktivoiduttua ihan kunnolla tässä hommassa, koska tuossa ollaan hyvällä, ja mulle tosi tärkeällä asialla. Haluaisin niin kovasti toimia sijaiskotina hylätyille kissoille, mutta kun asunto on niin kovin pieni kun on omatkin kissat, eikä tulokkaita pystyisi eristämään... Haluaisin muuttaa omakotitaloon jo vaikka pelkästään sen takia, että saisin toimittua sijaiskotina :D Toinen tädeistä, jotka siellä kirppiksellä olivat myymässä, kertoikin, että hän on toiminut sijaiskotina monien vuosien ajan, ja heidän talossaan on kellari lämmitetty ja sisustettu ihan vaan hoitokissoja varten, jotta ne pystytään myös eristämään heidän omista kissoistaan.

No sitten. Viime ponipostauksesta lähtikin sitten mopo käsistä. Sanoin, etten aio Huutiksesta tai eBaysta poneja ostella, mutta sitten rupesinkin miettimään, että mitähän siellä on myynnissä -.- Että kai se on sama ostanko mä ponin Huutiksesta vai suoraan Myrskyttäreltä... Eli ostin sitten Huutiksesta viisi ponia, joista kolme on jo tullut ja kahta vielä odotan. Vähintään neljä muutakin mulla on vielä kiikarissa, mutta niitä en ole vielä huudellut. Niin ja eBaysta ostin viisi ponia :D Eli koska tää on nyt karannut käsistä ihan totaalisesti, niin katson mitä noiden neljän hintaneuvotteluista tulee ja ehkä sitten ostan ne pois, mutta sitten saa ponihömpötykset jäädä vähäksi aikaa. Enhän mä voi mun rättiostosten vähentämistä kompensoida jollain ponien ostelulla... huoh.

Tein lisäksi taanoin pienet nettisivut mun ponikokoelmalleni (ja Disney-klassikko -kokoelmalleni), ja tähän mitenkään liittymättä tahdoin pitkästä aikaa kokeilla jonkun kuvan syväämistä (eli poistetaan tausta), ja satuin tekemään sen ponikuvalle. Siitä lähti hullu ajatus, että syväisin kaikki mun ponit ja laittaisin kuvat nettisivuille. Nyt sain melkein kaikki uudet ponit syvättyä, ja nyt mun täytyy mun vanhat ponit kuvata uudelleen yksittäin :D Ihan oikeasti, oonko mä tulossa hulluksi... Mutta ponien kuvaamista tänään siis luvassa. Tässä ne uudet:


Little Tabby Huutiksesta

Lil' Pocket eBaysta

Merry Treats eBaysta

Nibbles Huutiksesta

Up, Up and Away eBaysta

Dancing Butterflies eBaysta

Hula Hula eBaysta

Banana Surprise Huutiksesta

Kaikki ponit olivat tosi hyväkuntoisia, ja mä voin kyllä maksaa aavistuksen enemmän ponista jos sen kunto on hyvä (ei lähtemätöntä likaa, ja jouhet täyspitkät ja suht hyvässä kunnossa), koska mä en itse osaa ainakaan vielä esim. re-rootata harjaksia tai muutenkaan tehdä ponille perusteellista huoltoa. Huuto.netistä ostamilleni poneille ei tarvinnut tehdä yhtään mitään, mutta eBaysta ostetut kaipasivat pesua ja jouhiin hoitoainetta ja suoristusta. Esim. Lil' Pocket (ja siniset jouhet ovat ihan hamppua) ja Merry Treats olivat aika likaisia. Vastaisuudessa taidan noista poneista ottaa yhteiskuvan blogia varten, ja yksittäiset kuvat niitä syväyksiä varten, ettette te lukijat menetä hermojanne :D

Noin, se poneista sitten.
Torstaina, kun pääsin sieltä "työhaastattelusta", kävin vähän shoppailemassa. Ostin parit joululahjat, ja itselleni Lindexistä tuon samanlaisen pallopaidan kuin Mystralilla. Paita oli mulle ehkä aavistuksen liian lyhyt (tai lyhyempi mihin oon tottunut, ei sentään napapaita ;)), mutta ajattelinkin sitä lähinnä korsetin alle, joten pituudella ei ole niin kovasti väliä. Seppälässä tuskastelin sovituskopissa pariinkin otteeseen ison vaatekasan kanssa, mutta päädyin kuitenkin ostamaan vain sormikkaat sekä uuden yöpaidan. Lähdin siis hakemaan lämmintä pyjamaa, mutta tietysti ne ainoat housut, jotka kelpuutin, oli liian matalavyötäröiset enkä voinut ottaa niitä. Siispä ostin lohdutukseksi tuon yöpaidan/yömekon. Vähän on ehkä tissit taas liian isot noihin "kuppeihin", mutta ei kuitenkaan häiritsevästi.

(kuva)

Mulla ei oo kyllä taas vähään aikaan minkäännäköistä hinkua käydä shoppailemassa ns. livenä, sain tästä parituntisesta kyllä jo ihan tarpeekseni -.-

Tänään tuossa torilla olisi Hyvän mielen tori, mutta ulkona keli on sateinen ja harmaa... En tiedä mahtaako sitä viitsiä sinne torille mennäkään, vai meneekö päivä vaan niitä poneja kuvatessa ja syvätessä :P

Ööö, lopuksi vielä muutama kuva. Mira (Kurki) oli ottanut musta ja Hannesta kuvia sillon siellä Havenin pikkujouluissa / Profane Omenin keikalla, ja ne muutamat olivat jopa mun mielestä ihan julkaisukelpoisia :) Valitettavasti se ihan järjetön meininki ei ihan näy näissä, mutta sellaiset kunnon moshauskuvat ei varmaan oikeen onnistuneet :)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti