perjantai 13. tammikuuta 2012

i like to move it move it...

Oon ollut tähän viikkoon kuntoilun kannalta tosi tyytyväinen :) Oon jaksanut ihan hyvin tehdä juttuja, vaikka mulla edelleen onkin vaikeuksia lähteä yksin kotoa mihinkään kuntoilemaan. Mutta jos ei muualla, niin pääasia että edes kotona. Varsinkin kun ei mulla taida hirveästi olla varaakaan käydä missään muualla, vaikka edelleen kyllä houkuttaisi lähisalin BodyPump ja tanssilliset tunnit. Mutta niitä nyt ehtii miettiä... maanantaisin pääsisin pumppiin suoraan töistä, mikä olis mulle ideaalein tilanne - ettei siis tarvitse käydä kotona röhnöttämässä siinä välissä, mikä laiskistaa ihan superpaljon ainakin meikäläistä.
Oikeastaan täytyisi ensin kokeilla ja ottaa selvää, minkälaisia ruokia ja ruokamääriä mun pitäisi töihin ottaa mukaan, jotta pystyn mennä sinne pumppiin iltapäivällä. Mulla on nimittäin tällä viikolla ollut ihan jatkuvasti oikein kurniva nälkä, vaikka oon syönyt rasva-ja proteiinipitoisia ruokia, mielestäni riittäviä annoksia. Ei mene kuin korkeintaan pari tuntia ja vatsa kurnii taas -.- Eilen kyllä mietin, että oon saattanut syödä ihan liian vähän siihen nähden kuinka hyvin oon nyt liikkunut ja kuntoillut, ja lisäksi mulla on menossa pieni ruokaällötyskausi, kun ei tee mieli syödä mitään lämpimiä tai ns. kunnon ruokia, ja niistä tulee lähinnä vain kuvottava olo. Mulla tulee sellaisia aina välillä, eikä nuo kaudet ole sidoksissa mihinkään muuhun. Tekisi mieli syödä vaan muroja ja kylmää maitoa -.-

Maanantaina zumbasin tässä kotosalla ekaa kertaa 2kg käsipainojen kanssa, jotka sain joululahjaksi. Oikeastihan tuohon dvd-pakettiin kuuluisi ne zumba-sticksit, mutta mulla ei ole niitä. Sama kai se on, millaiset ne painot ovat. Näytti ainakin toimivan noillakin, ainakin hurjasti paremmin kuin edelliskerralla hätäpäissään otetut täytetyt vesipullot :D Mulla oli seuraavana päivänä koko keskivartalo, erityisesti kylkien ja alaselän lihakset ihanan kipeät, samoin hauikset ja ojentajat :) Tykkään kun kuntoilusta tulee paikat kipeiksi, tietääpähän olleen tehokasta. Ja normaalisti kun zumbassa ei välttämättä lihaksiin satu, siinä tulee lähinnä vaan hiki.
Tiistaina tein tuon saman käsipaino-ohjelman, joka kestää siis puoli tuntia. Normaalisti teen sen lisäksi vielä tuon sentao-ohjelman, missä käytetään tuolia apuna, joten kokonaiskesto on sen tunnin. Tiistaina kuitenkin sain aloitettua vasta niin myöhään, että vedin vain puolen tunnin setin, että pääsen nukkumaankin.

(kuva)

(kuva)

Keskiviikko oli välipäivä, mutta eilen raahasin Maken mun mukana uimahallille. Lähinnä sen takia, että mua taas vähän jännitti, koska en oo aiemmin käynyt tuolla hallilla x) Nyt kun oon käynyt siellä, en välttistä tartte Makea enää mukaan, koska enpä mä taaskaan sen kanssa siellä hirveästi "ollut". Joskin sen olis ehkä hyvä siellä käydä, koska se oli nähtävästi ihan rapakunnossa :P Luulin, että mä olen rapakunnossa, mutta Make piti jatkuvasti taukoja ja kävi saunassa ym., kun se ei jaksanut putkeen uida kuin muutaman altaanmitan. Olin ihan yllättynyt. En kyllä tiedä miksi, kun eihän se tosiaan mitään koskaan tee...

No eniveis, uin aluksi ja lopuksi ihan rauhassa yhteensä sellaiset 300m, ja kokeilin ekaa kertaa vesijuoksua, ja juoksin kolme varttia. Olisin voinut juosta vielä kauemminkin, mutta siinä altaassa alkoi syvänvedenjumppa, ja Make oli lisäksi jo melkein lähdössä kotiin, niin päätin heittää vyön narikkaan ja uida toisessa altaassa loppuajan.
Vesijuoksu oli välillä vähän puuduttavaa ja tylsää, eikä se tuntunut kuntoilulta ollenkaan, kun se oli niin hidastempoista (siis kun eteenpäin ei kovin nopeasti pääse) eikä siellä vedessä tule edes kuuma. Mutta sen polskimisen tehokkuuden voi kuitenkin hyvin uskoa, mä ainakin vakuutuin siinä vaiheessa kun tulin sieltä altaasta ylös ja kroppa lähenteli löysää spagettia. Sain ihan tosissani katsoa miten siellä käytävillä kävelen, kun välillä tuntui että jalat pettää alta. Mutta ymmärrän hyvin, että jengi ostelee vedenpitäviä mp3-soittimia, ja kuuntelevat samalla musaa tai esim. äänikirjoja. Luulen, että äänikirja voiskin olla aika kiva. Tosin mulla ei kyllä ole varaa ostaa vesitiivistä mp3-soitinta tuon takia, kun ei ne nähtävästi mitään halpoja ole.
Veikkaan, että tulee kyllä käytyä uudelleenkin. Mun täytyy jättää varmaan tukan värjäys Spinefeastia varten ihan viime tippaan edelliselle päivälle, että voin vielä sitä ennen käydä juoksemassa :D Sitten odotellaan taas viikko, pari, ettei tukka enää päästä väriä, että voi lähteä uimaan :D Mä en nimittäin uimalakkia päähäni laita.

(kuva)

Kello oli aika paljon jo kun tultiin hallilta, eikä kotona ollut mitään valmista ruokaa, joten käytiin noin niinkun tosi terveellisesti hakemassa kebabit :D Mä tosin kerrankin pysyin tiukkana enkä ottanut annokseeni ylimääräisiä hiilareita, vaan otin kebabin salaatilla. Ja siis sitä lihaahan oli siinä sitten ihan helvetisti. Mutta niin vaan pari tuntia annoksen syömisestä mun vatsa murisi taas, ihan käsittämätöntä. Pitäisi vissiin taas merkkailla syömisiään ylös, kun näyttää olevan taas niin vaikeaa...

Nettikaverini oli eilen käynyt LesMill'sin Sh'Bam -tunnilla. Olin ihan monttu auki, että miiiiiikä...? Youtubesta katselin joitakin esittelyvideoita, ja kyseessä on siis tanssitunti, bilettämistä keskellä päivää :D Vitsi, valehtelematta just tässä viikon sisällä ajattelin, että miksei kuntoilu voi olla täysin sellaista samanlaista tanssimista ja bilettämistä kuin baarissa, että vähänkö olis kiva mennä vaan joksikin aikaa bailaamaan. Eihän sitä baarissa viitti yleensä tanssia niin viimeistä päivää, että on ihan hiestä märkä loppuillan :P Sais tuo lähisali ottaa tuonkin ohjelmistoonsa... Uskoisin että tuossa Sh'Bamissa on paljon simppelimmät koreografiat kuin BodyJamissa ja siten ehkä motivoivampaa. Katselin nimittäin noita BodyJamin ohjelmia, ja vaikuttaa aika haastavilta liikesarjoilta, varsinkin kun en oo tanssinut mitään kovin vaativaa melkeen 10 vuoteen...

Tuossa aamulla kun nousin sängystä ylös, kompastelin jaloissa pyörineeseen Nemoon, muljautin jalkani ja löin polveni arkun kulmaan -.- Nyt sattuu ja vihloo, ja koitan lääkkeillä ja kaikenmaailman voiteilla kinttuani hoivata, jotta oisin pian taas kunnossa, eikä kuntoiluun tulis pitkää taukoa. En taida tänään päästä töihinkään. Hoh.

Minkälaista kuntoilua te muut harrastatte? Otan mielelläni myös ehdotuksia vastaan, minkälaisia jumppia kannattaa mahdollisuuksien mukaan kokeilla :)

8 kommenttia:

  1. Vesijuoksu on ihan älyttömän kivaa, kun ei se tunnu sitä tehdessä kuntoilulta ollenkaan :D Mä viime kesänä vesijuoksin mökillä meressä, kun oon kehittäny itelleni uimahallikammon, enkä oo käyny hallissa varmaan yläasteen jälkeen :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkään en muista koska viimeksi oon käynyt uimahallissa. Mutta mulla oli se mielessä jo viime keväänä kun ostin itelleni ekan uimapuvun sitten yläasteaikojen, ihan sen takia ettei tartte hallille mennä biksuissa :P Kesti taas vaan vähän kauemmin, että sain oikeesti aikaseksi mentyä sinne hallille asti :D

      Poista
  2. Mäkin tahtoisin mennä uimaan, mutta mulla lähtee väri päästä aina, jos on jotain shokkiväriä laitettu. Ei sillä väliä onko värjäyksestä päivä vai kuukausi, jos sitä vaan on yhtään jäljellä niin uimahalli lainehtii väriä. Joskus teininä kävin violetin tukan kanssa uimahallissa ja tuli äkkiä lähtö kun vesi lainehti violettina. :D Onneksi ei tarvinnu maksaa siitä.. Sitten joskus kun olen miljonääri niin haluan talon omalla uima-altaalla! ...ainahan sitä saa haaveilla. :) -Henna/adu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tota mäkin vähän pelkään, että semmonen kiva punainen vana seuraa perässä kun menee siellä :D Kun hiuksetkin on pakko kastella, tai sitten pitää sitä uimalakkia käyttää. Mä kun viimeksi värjäsin sillä Special Effectsin värillä, niin huomasin että siinä parin viikon jälkeen värjäyksestä ei enää suihkussa ollessa irronnut väriä niin että sen olis oikein kunnolla huomannut (mutta silti tukka oli vielä ihan ok). Että sitten kun niin käy, niin koitan uskaltautua taas hallille :) Täytyy vaan hiukset laittaa jotenkin kiinni niin ylös, ettei ne lillu siellä vedessä. Vesijuostessahan ollaan vedessä vaan hartioita myöten, eli periaatteessa hiukset ei oo vedessä kunhan ne on kiinni.

      Poista
  3. Jeee hyvä Henni, oon ylpee susta! :)

    VastaaPoista
  4. Heei! Mä voisin alkaa käydä sun kanssa uimassa/vesijuoksemaassa/vesijumpassa? Olis hyvä syy mullekin kato kuntoilla jos joku vähän potkis eteenpäin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sopii oikein mainiosti! :) Kunhan sovitellaan vaan aikatauluja yhteen, niin mennään toki :) Ens viikon alussa käy, ja sit mun on pakko pitää se värinliukenemistauko :D

      Poista