perjantai 24. elokuuta 2012

kuvia iholla

Noin, ja tatuoitavanakin on käyty :)

Mä otin ensimmäisen tatuointini vasta kaksi vuotta sitten, mutta siitä lähtien niitä onkin ilmestynyt joka vuosi. Nyt niitä on neljä. Horoskooppimerkki skorpionin m-kirjainta muistuttava symboli niskassa (ensimmäiseni), lisko oikeassa pohkeessa, ja tänään tuli "tribaalia" ja kissantassuja vasempaan käsivarteen / olkapäähän sekä samaan syssyyn kissanuottiavain oikean ranteen sisäsyrjälle.

Melko kivuttomasti meni tämäkin kerta, varsinkin kun aikaa ei mennyt kamalasti, eikä mulla ole yhtäkään kuvaa, jota olisi joutunut värittämään tosi paljon. Ainoastaan muutamia kertoja teki mieli irvistää kun mentiin lähelle luuta, tai ranteessa lähemmäs kämmentä.


Tästä luonnoksesta lähdettiin liikkeelle. Loppujen lopuksi tähän ei tehty muita muutoksia, kuin että sydämistä tuli hieman sirompia, ja tuota yhtä tassua tuotiin lähemmäksi noita ihme heiniä/kiekuroita. Niin ja tassujen kiillot tatuoija sai tehdä kuten parhaaksi näki.
Kuvan idea oli tassunjäljet sydämessä. Jokainen elämäni kissa ja koira on jättänyt tassunjälkensä mun sydämeeni, mutta päätin tässä kuvassa keskittyä vain kissoihin, ja niihin mun omiin. Näin ollen neljän kissan tassunjäljet koristavat nyt mun ihoa - tietysti Nikkin, Nunon ja Nemon, mutta myös ihanan Ruusan, joka oli mun ensimmäinen kissani. Sen takia jäljet on myös tuolla lailla miten sattuu, ei ole siis tarkoitus että ne olisi symmetrisesti aseteltu, kuten kissan kävellessä. Tätä on myös tulevaisuudessa helppo jatkaa jos kissoja ja tassunjälkiä sydämeen siunaantuu enemmänkin :D Katotaan sitten hulluna kissamummona minne saakka mun tatuointini yltää :D
Aluksi suunnittelin tämän tassukuvan tuohon kyynärvarteen jo yli vuosi sitten, mutta päätinkin vaihtaa paikkaa ja samalla suurentaa kuvaa. Samalla myös muuttui kuvan tyyli ehkä hieman sarjakuvamaisesta ja "lapsellisesta" sirompaan ja naisellisempaan, sekä tassujen väri liilasta vaaleanpunaiseen, ja tykkään siitä, että niistä tulee hieman mieleen kirsikkapuun kukat.
Kävin Erno Kärkkäisellä Turun Greatmaster Tattoossa. Oli eka kerta siellä, ja kokemus oli kaikinpuolin miellyttävä :)

Nelisen tuntia tatuoimisesta, joten punottaa mukavasti

Toinen kuva oli sen verran pieni, että otin sen tosiaan samalla. Kyseessä oli nuottiavain, jolla oli kissankorvat. Löysin kuvan kerran netistä, ja tiesin heti, että mun on saatava tuo iholleni, siinä kun yhdistyy kaksi hyvin tärkeää osaa meikäläisen elämässä - kissat ja musiikki. Alkuperäisessä kuvassa kissan häntä oli kuitenkin piirretty erilaiseksi tuohon "kropan" viereen, mutta halusin sen ennemmin näyttävän oikealta nuottiavaimelta, joten siltä osin se tuli piirrettyä uusiksi. Luonnostelin kissalle myös pikkuiset viikset, mutta päätin lopulta jättää ne pois, jotta kissasta/nuottiavaimesta tulisi elegantimpi. Mutta luonnoksessa ne viiksetkin kyllä näytti kivoilta :)


Seuraavaan tatuointiin on ollut kuva valmiina jo varmaankin vuoden päivät, mutta tällä kertaa maltan mieleni sen verran, että sen seuraavan tatuointiaikani saan varata vasta kun olen tavoitepainossani! Sinne on ihan älyttömän hurjasti matkaa, mutta siellä odotteleepi sitten palkinto... :)

8 kommenttia:

  1. Ihanat kuvat! <3
    Mulla on vaan yks tatuointi, 18-vuotiaana eli 15 vuotta sitten (kamalaa!) otettu aivan kamala kuva, jonka haluaisin jotenkin tuunata paremmaksi. Täytyykin alkaa suunnittelemaan... :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mitä, ootko sä muka mua vanhempi? :O Oon luullut että korkeintaan saman ikäinen.
      Jos ei itellä riitä ideat, niin kysy tatuoijalta :) Itekin olisin tehnyt niin, ellei noi tähänastiset olisi tullut niin helpolla, ovat muhineet jo niin kauan :P

      Poista
  2. Tosi kauniita kuvia ja lopputulos on todella onnistunut molemmissa :) Mulla olisi aikeissa varata aikaa seuraavaan kuvaan tässä syksyllä, mutta pitää vielä vähän hahmotella mitä haluan. Pari noita jo löytyy entuudestaan, mutta eihän noista saa tarpeekseen :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, mullakin on ollut jo teinistä saakka mielessä kuvia, joita mä haluan, mutta ehkä ihan hyvä, että en niitä silloin ottanut - sain useamman vuoden harkinta-aikaa :)
      Mutta kun sitten sen ekan uskalsin (tai sain aikaiseksi, kuinka vaan) vihdoin niskaan ottaa, niin heti olin kaivelemassa niitä vanhoja suunnitelmia esiin ja etsimässä uusia.

      Meinaan ennen sitä seuraavaa tatskaa käydä vähän korjailemassa tuota liskoa, ja kyselinkin sen mahdollisuuksista jo alustavasti tänään. Mutta se seuraava uusi tatska tulee olemaan yksi mun ultimate-rakkauksista, eli lohikäärme :) Anne Stokesin piirtämää tuotantoa.

      Poista
  3. Todella kaunis tuo uusi tatuointisi!!:)

    VastaaPoista
  4. Miten suloisia!<3 Meinasin itsekin ottaa joskus kissantassuja lantiolle, mutta meni sitten pupu pöksyyn. Olen muutekin täysi tatuointineitsyt, mutta kuume on kova :p Pentagrammin haluan niskaani jossain vaiheessa, mutta siinä pitäis sitten olla jotakin erityistä koristelua tai jotenkin saada sirommaksi sitä pelkkää viisikantaa. Pitänee marssia tatskaajalle kysymään avuja xD

    (Huvitti kun tähän tuli vahvistussanaksi "HERRAISI")

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Herraisi :D
      Parempi vaan, että suunnittelee kunnolla, ja vaikka miettii vielä senkin jälkeen. Tällä hetkellä mua olisi kaduttanut jos olisinkin viime vuonna ottanut sen alkuperäisen suunnitelman mukaisen kuvan kyynärvarteen. Tämä uusi suunnitelma on kuitenkin jo ihan mukavan kokoinen, vaikka onkin sellainen siro ja naisellinen :)

      Poista