maanantai 7. lokakuuta 2013

syyskuun mitat

Koko kuukausi meni pilalle heti alkuunsa. Olo ei ollut mitenkään erityisen turvonnut, mutta heti kuun toisella viikolla vaaka näytti 7kg enemmän kuin edellisellä viikolla, kun olin edellisen viikon syönyt todella huonosti - roskaa, vähän ja epäsäännöllisesti. Sen jälkeen sairastuin flunssaan enkä päässyt edes liikkumaan kahteen viikkoon, ja kotona maatessa syöminen oli edelleenkin epäsäännöllistä, ja sitä salli itselleen kaikenmoista shittiä syötäväksi. Tiedän, että tuo +8kg on joko turvotusta ja nesteitä tai vaa'an omaa vittuilua, sillä johan tässä puristaisi kaikki vaatteet jos tuo olisi todellista painonnousua. Päin vastoin, sain ennen kuun vaihdetta yhdet ahkerasti käyttämäni farkut jalasta ilman napin avausta. Eli mitä tapahtuu? En tiedä :D Ajattelin vaa'an olleen uusia paristoja vailla, mutta vaikuttaisi kuitenkin, että se näyttääkin ihan oikeita lukemia. Sitä en tiedä, miten voi olla mahdollista turvota 8kg yhden viikon aikana tekemättä juuri mitään - ja tuntematta paljonkaan mitään turvotusta missään.

Syyskuun aikana toki tapahtui paljon (em. lisäksi hormonihäiriö), jotka ovat voineet vaikuttaa tähän, mutta se patisti mua nyt myös aloittamaan Superdieetin uudelleen. En ole päässyt niihin samoihin dieetin tuomiin rutiineihin itsekseni, vaan olen taas palannut vanhaan tapaani syödä kunnolla vain silloin kun on nälkä, ja olla syömättä aamiaista. Aloittelen myös tällä viikolla liikkumisen uudelleen flunssarupeaman jälkeen, joten toivottavasti nuo ylimääräiset kilot katoavat nopeasti... On nimittäin aika pelottavaa tuollainen! Olin hetken jopa painavampi kuin ennen viime kevään Superdieettiä.
Laitoin tuohon alle nyt nuo todelliset luvut, mitä meidän oma vaaka näytti, ja toivottavasti se kuukauden päästä näyttää jo ihan toisenlaiselta! o.O

1. kuukausi SD:n jälkeen: -1,4 kg
2. kuukausi SD:n jälkeen : +3 kg (arvio)
3. kuukausi SD:n jälkeen: -4,9 kg 
4. kuukausi SD:n jälkeen: +8,3 kg
Yhteensä SD:n alusta: -1 kg


Eve oli blogiinsa linkannut tuollaisen Model My Diet -simulaattorin, jossa simuloidaan oma painonkehitys. Tää oli siinäkin mielessä tosi kiva, että mä en aikoinaan ottanut minkäänlaisia lähtökuvia, enkä sen puoleen myöskään kehityskuvia, niin tuosta näkee jonkinlaista osviittaa, mitä oikeasti onkaan tapahtunut. En pitänyt aloittaessani itseäni noin isona, mutta kyllähän sen nyt huomaa vanhoja valokuviakin katsellessa, ja hävettää, että olen ollut sen kokoinen ja näköinen. Aika isohan olen vieläkin, mutta parempaan suuntaan ollaan sentään menossa, ja tunnen itseni jo normaalimman kokoiseksi. Lopullinen painotavoitteeni on 75 kg (olen 168cm pitkä), eli BMI:n mukaan ehkä jopa hieman normaalipainon yli, mutta a) en halua olla ihan rimpula ja b) osan "yli"painosta on kuitenkin tarkoitus olla lihasta :)

Kuvissa vasemmalla lähtötilanne keväällä 2011, keskellä tilanne nyt, ja oikealla lopullinen tavoite. Sitä ollaan tällä hetkellä aika lailla tasan puolessavälissä.





2 kommenttia:

  1. Mä oon 167 cm pitkä ja mulla on tavoitepaino 71 kg, se on siis kehonkoostumusmittarin mukainen ihannepaino, jossa on otettu huomioon lihakset jne. Eli aikalailla samoja lukemia tavotellaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla oli kans aluksi tavoite 70kg, kehonkoostumusmittari taisi näyttää 72kg, ja kun sen mittauksesta vastaavan jätkän kanssa käytiin paperi läpi, niin hän suositteli tavoitepainoksi 75kg, joten siihen nyt sitten tähdätään.

      Poista