tiistai 14. heinäkuuta 2015

vaatekriisi

Oon tehnyt viime aikoina todella vähän mitään krääsä- tai vaateostoksia, etenkään mitään alternativeen viittaaviakaan. Tässä kuitenkin kriiseilin alkukesän rientojen vaaterepertuaarin kanssa, kun ei ollut mitään päällepantavaa, vaan vaatehuonekin oli täynnä liian pieniä vaatteita, arkivaatteita ja niitä luottovaatteita, jotka aina tulee pistettyä päälle, mutta joita ei oikeesti haluisi joka kerta käyttää. Mun kuusi vuotta uskollisesti palvellut olkalaukkukin meni Nummirockissa rikki - tai no, oikein käyttökelpoinen se on edelleen, siihen vaan paloi reikä - joten halusin ostaa myös pari laukkua. Oikeestihan mun pitäisi vaan saada vanhoihin laukkuihin uusia olkahihnoja, jotta voisin niitä käyttää, mutta löysin vähän liian kivat uudet laukut eBaysta, jotta olisin vaan vanhoja korjaillut :) Korujen ostamista oon tietoisesti vähentänyt, sillä käytän niitä aika harvoin muutenkin nykyisin, ja lisäksi teen niitä vielä itsekin. Pari kivaa korua on kuitenkin löytynyt :) Mutta nyt on kiva, kun on taas uusia alt. vaatteita vähän niinkun säähän kuin säähän :)




 Hame: Vixxsin / EMP

Tykkään tosta hameesta tosi paljon, vaikka se mulla asettuukin vähän ylemmäs kuin mitä kuuluisi :) Hame ei ole liian muhkea fiftarihamonen, mutta kuitenkin kellohelmainen ja alla on vain ohut kerros pehmeää tylliä, eli aikalailla just sellainen kuin mun vartalolla kuuluiskin olla. Henkselit on kiva lisä kun hametta käyttää mustan paidan kanssa, mutta niitä kannattaa käyttää niin, että ovat selästä ristissä, niin pysyvät paremmin ylhäällä. Ja kuten kuvista näkyy, niin hameessa on taskut! Ja se on niin siisti juttu tällaselle vammaselle, joka ei aina tiiä mitä käsillään tekis ja mihin ne pistäis (se saattaa oikeasti olla välillä syy siihen miksi sytytän tupakan tai selaan kännykkää). Ostin EMP:ltä myös leggingsit, mutta ne oli ihan liian paksut kesäkeleille, joten en jättänyt kuviin :)

Vixxsiniltä ostin myös tunikan. Oon jo kauemmin himoinnut noita Ouija-printtisiä vaatteita, mutta joku niissä mätti, etten tykännyt oikeen mistään niin paljon, että oisin ostanut. Nyt kuitenkin tässä nimenomaisessa tunikassa oli sitä jotain ja ostin pois. Vain takaosa on kokonaan printin peitossa, mikä on hyvä juttu, siis että paidassa on muitakin kivoja yksityiskohtia.



 Tunika: Vixxsin / eBay
 


Ekaa kertaa mun eBay-shoppailuni jäi tulliin, kyseessä oli Kreepsville 666:n neuletakki, joka oli muutenkin vähän liian kallis, ja päälle tuli siis vielä kympin tullimaksu. No mutta, ainakin paita oli kiva :) Se on tuollainen lyhyempimallinen, luun muotoisilla napeilla varustettu kevyt neule. On aika kiva, että hihat on 3/4-pituiset, kun oon niin huono käyttämään pitkähihaisia paitoja - käärin hihat aina :P


Neule: Kreepsville 666 / eBay



Arkilaukun tärkeimmät kriteerit oli suht iso koko, mutta kuitenkin tarpeeksi kompakti sekä olkahihna, jonka saa pään yli. Tämä Bannedin laukku valikoitui punaisen värin takia (ja skottiruutu sopii mun arkilenkkareihin), ja siksi, että siinä oli tarpeeksi, muttei liikaa noita laukun ulkopuolella olevia taskuja. Mikään ei oo ärsyttävämpää, kuin kaivaa sieltä kassista koko omaisuutensa joukosta tupakaa, sytkäriä, puhelinta, huulirasvaa tai muuta yhtä pientä sälää. Vetskaritaskujen vetskarit on vähän jäykkiä, mutta tuo isoin nepparitasku on lifesaver. Mulla on tämän lisäksi yksi toinenkin Bannedin laukku, ja pidän näitä kyllä ihan laadukkaina kapistuksina, ei siis heti mene rikki.

 Laukku: Banned / eBay

"Mamma minäkin olen tässä!"



Pieni Merenneito -laukku oli virallista Disney-merchandisea, mutta se ei ihan täyttänyt mun odotuksia. Luulin olkahihnan oleva sen verran pitkä, että hihnan saa pään yli, mutta ei se ollutkaan. Laukku on muutenkin sellaista löysää trikoota, joten ei pysy muodossaan yhtään. Mutta toi printti on kiva, ja kun olkahihnakin on trikoota, niin se on ihanan pehmeä ihoa vasten :) Tästä tulee varmaan semmonen huolettomampi arkilaukku.


Laukku: eBay
 

Kaulakoru: eBay


Rannekoru: EMP



Näiden myötä taas akuutti vaatekriisi väistyi, onneksi. Katotaan milloin tulee seuraava :P
Näiden lisäksi ostin hieman My Little Pony -sälää, sisältäen itse poneja sekä MLP-sarjakuvia :) Kesän aikana oon saanut heittää suuren määrän huonekasveja roskiin, mutta toisaalta oon myös ostanut uusia tilalle, mm. värinokkosen ja punalehden :) Instassa kuvat uusista kasveista, ja todennäköisesti laitan ponijutuistakin kuvaa vain sinne. Käypä seurailemassa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti